"Ik weet zeker dat mijn kind beter kan leren dan dat hij/zij nu op school laat zien".

 

                    "Ik heb het idee dat mijn zoon steeds meer achterstand krijgt op school".

 

 

"Elke ochtend is het strijd om hem naar school te krijgen, hij zegt ik kan het toch niet".

Komen deze uitspraken of gedachtes je bekend voor?

 

Wat zou het fijn zijn als jouw kind weer wat meer vertrouwen in zichzelf krijgt, en weer met meer plezier naar school zou gaan? Dat hij/zij mooie stappen kan maken in vakken waar hij/zij moeite mee heeft. 

 

Dan kan remedial teaching of leerondersteuning hulp bieden

 

Ik geef RT/bijles na schooltijd, maar ook onder schooltijd. Kinderen staan vooral in de ochtend open voor instructie en ik vind het erg belangrijk dat kinderen, die al heel veel energie in hun schoolwerk moeten steken, na schooltijd lekker moeten kunnen spelen met hun vriendjes en vriendinnetjes. De sessie kan zowel in mijn praktijkruimte als op de school van uw kind. De school moet dan beschikken over een rustige werkplek waar ik met het kind kan werken.

In mijn begeleiding staat jouw kind centraal en wordt er naar de specifieke behoeftes van jouw zoon/dochter gekeken. Ieder kind is uniek en elke begeleiding wordt hierop aangepast. 

 

 

Remedial teaching/coaching op aanvraag van een school

 

Begeleiding aan leerlingen op scholen kan zowel middels reguliere remedial teaching als binnen een arrangement. Na een gratis kennismakingsgesprek waarin we de problematiek van het betreffende kind of de betreffende kinderen en de behoeftes van zowel school als kind bespreken, plannen we in overleg de sessies in. Ik vind het erg belangrijk, in het belang van het kind, dat er een goede afstemming met de leerkracht, de school en de ouder(s)/verzorger(s) plaatsvindt. We willen tenslotte het beste voor het kind/de kinderen!

 

Voor arrangementen werk ik met een handelingsplan, indien gewenst kan dat ook bij reguliere remedial teaching. Een handelingsplan is vaak nodig voor de aanvraag van een arrangement. Kinderen die een arrangement toegewezen hebben gekregen, begeleid ik op school, onder schooltijd. In onderling overleg zal worden besproken op welke dagen en tijden de begeleiding plaats zal vinden.

 

De begeleiding/coaching kan bestaan uit het individueel begeleiden van een kind op cognitief gebied al dan niet in combinatie met aandacht voor sociaal emotionele ontwikkeling en/of executieve functies. In mijn begeleiding staat ieder kind centraal en wordt er naar de specifieke behoeftes van het kind gekeken. Ieder kind is uniek en elke begeleiding wordt hierop aangepast. 

De begeleiding kan ook met een groepje (max 4 kinderen) plaatsvinden als dit beter is voor het kind en de hulpvraag van de kinderen uit het groepje overeenkomt.

 

 

Taal in Blokjes

 

Ervaart jouw zoon/dochter moeilijkheden met lezen en spelling of is er een vermoeden of diagnose
dyslexie?

 

Dan kan ik hen daar met Taal in Blokjes goed mee begeleiden.

 

Taal in Blokjes is ook heel geschikt voor kinderen met TOS, onderwijs aan anderstaligen of NT-2 onderwijs.


De effectiviteit van Taal in Blokjes is wetenschappelijk bewezen voor de aanpak van lees- en
spellingproblemen bij leerlingen uit het basisonderwijs. Taal in Blokjes is methode-onafhankelijk en kan
naast alle taalmethodes worden gebruikt.


Taal in Blokjes kan op school worden ingezet als voortraject voor een doorverwijzing naar de
specialistische dyslexiezorg van leerlingen waarbij dyslexie wordt vermoed.


Taal in blokjes gebruikt vaste kleurafspraken voor klinkers en medeklinkers. De verschillende soorten
klanken worden met gekleurde blokjes weergegeven waardoor de klankstructuur van de woorden
zichtbaar wordt en het fonologisch bewustzijn(het kunnen omgaan met klanken)gestimuleerd.


Opbouw van de methode:
1. Klankzuivere woorden ( het fundament van lezen en spellen)
2. Bijna klankzuivere woorden; woorden met stomme klinkers en woorden met klankverkleuringen op r
en l.
3. Klankregelwoorden.
4. Woorden met grammaticale regels.
5. Leenwoorden.
6. Inprentingswoorden.

Voordat de begeleiding start zal er een intakegesprek plaatsvinden, tevens zal er een onderzoek
plaatsvinden naar het instapmoment van lezen en spellen, aan de hand daarvan wordt er een
behandelplan opgesteld.

Voor meer informatie over de methode, klik op onderstaande afbeelding:

Tarieven Prijs
ouders:
1 uur remedial teaching/bijles in de praktijk €50,-
30 minuten remedial teaching/bijles op school €27,50
45 minuten remedial teaching/bijles op school €40,-
observatie in groep indien nodig €60,-
opstellen handelingsplan €60,-
Deelname gesprekken/evaluaties/MDO €60,-
voor scholen:
45 min. remedial teaching (plus voorbereidings-/administratietijd) €65,-
45 min. RT/coaching Arrangementsprijs scholen, (plus voorbereidings- / administratietijd) €65,-
opstellen handelingsplan €60,-
45 minuten remedial teaching aan groepje(max. 4 kinderen, plus voorbereiding-/administratietijd €55,- per kind)
observatie in groep indien nodig €60,-
Deelname gesprekken/evaluaties/MDO €60,-